onsdag 23 september 2015

Nå ut med din blogg

Nå ut med din blogg

Tänk att jag har läst mängder av böcker och ändå strular det med namn och titel på dessa böcker så svåra att komma ihåg. Därför har jag skaffat en bok som jag skriver ner mina åsikter om böckerna i. Här är en recension som jag skrev för många år sedan:

'Författaren har försökt få in allt av livets baksida i den här boken, men sidorna är för få och berättelsen blir ett torftigt uppräknande av deras torftiga liv.'

Oj, vad jag kan vara elak, tänker jag och avslutar dagens i särklass torftigaste sida. Men det gör inte så mycket för ingen kommer att hitta hit på ett bra tag ändå. Läste att det är mycket svårt att få ut sin blogg hos läsare. 
* Man skulle använda sig av andra sociala medier som Twitter. 
 *Låta allt man skriver åtföljas av en länk till den egna sidan. 
 *Fråga om andra med samma intresse vill lägga upp en länk på sin sida. 
 *Börja med sina vänner som har andra vänner som har arbetskamrater som i sin tur har släktingar. 
Allt detta tar lite tid i anspråk men förhoppningsvis, kommer snart någon att läsa din och min blogg, för detta är mitt första inlägg. 

I morgon blir det en snällare åsikt av en spännande bok jag just läst ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar