söndag 27 september 2015

Beskära Ormhassel

Hej alla läsare.

Här kommer en bild på en ormhassel som jag försöker få lite fason på.

 

 


Den har så vackra stammar som har dolts helt av lövverket.
Nu har jag börjat plocka fram dess form. 
Har tänkt mig att den ska klippas som ett parasoll.
Resten av beskärningen kommer jag att ta till vårvintern.
Är försiktig så trädet inte dör för mig.

I morgon blir det ??? Ja, det får bli en överraskning för både er och mig för jag har ingen riktig plan ännu.


3 kommentarer:

  1. Din härliga ormhassel som jag är lite avis på. Tycker den är så härlig med sitt krokiga grenverk.

    SvaraRadera
  2. Ja den är helt underbar. Är det någon i närheten av mig som vill ha några slingrande grenar att ha i kruka så hör av er. Har många just nu som ni förstår.

    SvaraRadera
  3. Å, vi har balkongen full med ormhasselgrenar! Förra året så var svärmor tvungen att sälja huset och då plockade min man så många grenar han orkade från tomtens vackra ormhassel. Denna sommar har både murgröna och passionsblomma klättrat på grenarna på balkongen!
    Så fint du gjort som klippt fram dom vackra stammarna!

    SvaraRadera