onsdag 20 juli 2016

Hope's Crossing RaeAnne Thayne

Nu har jag fastnat för en ny författare, ja ny för mig alltså. RaeAnne Thayne, hon skriver om en plats som heter Hope's Crossing, bara namnet gjorde mig nyfiken. I serien återförenas människor med varann på nytt under andra omständigheter än tidigare.

Har läst Björnbärssommar och
Höstskimmer.
citerar Booklist:
"RaeAnn Thaynes skildring av den lilla bergstaden i Colorado är underfundig och stämningsfull. Läsare som föredrar kärleksromaner utan explicita sexscener kommer att älska den här hjärtevärmande berättelsen om läkande och hopp."

Jag håller just på med Lyckostunder men så hittade jag i vilken ordning böckerna skall läsas och börjar nu i stället på Vårkänslor. Kanske lite fel årstid men det kvittar.

1 Björnbärssommar   -  Blackberry Summer  ****
2 Höstskimmer          -  Woodrose Mountain  *****
3 Vårkänslor              -  Sweet Laurel Falls
4 Fjärilskyssar           -  Currant Creek Vally
och så
5 Lyckostunder          -  Willowleaf Lane
6 Önskedrömmar       -  Snowflake Canyon
7 Kärleksmöten         -  Wild Iris Ridge

Många svårigheter och vilsna själar är det. Men som Hope's Crossing antyder så är hoppet aldrig långt borta. Jag gillar egentligen inte kärleksromaner men dessa tilltalade mig eftersom jag alltid har varit intresserad av hur människor tänker och känner när de ställt inför svåra beslut när katastrofer och andra hemska saker kommer i ens väg.

1 kommentar:

  1. Så fina blombilder och bra bokläsning :) Det blir till att fortsätta läsa om Hope´s Crossing :)

    SvaraRadera